Rabu, 18 Mei 2016

Jadwal Puasa 2016

Jadwal Puasa 2016 - Jadual Puasa Ramadan akan telah dinanti-nantikan, untuk memberi keyakinan penentuan apabila kejatuhan Ramadan pertama di mana semua umat Islam mula melakukan puasa, terdapat dua cara, adalah perhitungan atau pengiraan, dan juga Ru'yatul Hilal, yang di Indonesia itu sendiri hasil rukyatul Hilal akan diumumkan oleh Kementerian Hal Ehwal Agama kerajaan pada bulan menghampiri Ramadan.

Bulan paling mulia Ramadan 1437 Hijrah atau 2016, Jadwal Puasa 2016 tidak kurang daripada dua bulan untuk tiba. Bulan di mana tiada malam gemilang lebih 1000 bulan ini mesti jadi dinanti-nantikan oleh seluruh umat Islam di dunia. Yang merupakan bulan Ramadan sebagai masa untuk bersaing untuk menjalankan pelbagai perbuatan.

Untuk maklumat lanjut seperti ini, yang merupakan salah satu cara penentuan langkah untuk memastikan bulan dengan menggunakan sistem dan juga mengira pengiraan astronomi dijalankan secara matematik untuk dapat mengetahui kemasukan bulan baru dalam kalendar Jadwal Puasa 2016 1437 Hijriah. Bagi kaedah menjalankan aktiviti rukyat melihat bulan baru dengan cara yang mudah. Aktiviti-aktiviti ini antara lain adalah untuk melihat kedudukan bulan sabit muda yang boleh dilihat buat kali pertama selepas bersama. Aktiviti boleh dianjurkan menonton bulan baru dengan melihat secara langsung atau juga boleh menggunakan alat-alat seperti teleskop sebagai contoh.

Jadwal Selengkapnya : http://www.sejutapost.com/2016/05/jadwal-puasa-dan-imsakiyah-2016.html

Tidak ada komentar:

Posting Komentar